Branding sidebar

Brand-ul se defineste, in mod uzual, ca un “nume, termen, semn, simbol, design, sau o combinatie a acestora, avand menirea sa identifice bunurile si serviciile unei vanzator ori a unui grup de vanzatori cu scopul de a le diferentia de cele ale altor vanzatori”. Prin urmare, este logic sa se inteleaga ca branding-ul nu se refera la obtinerea unei piete tinta prin simpla diferentiere fata de competitori, ci urmareste definirea propriei viziuni cu privire la posibilitatea de a oferi o alta solutie, proprie, solicitarilor venite din piata.
Re-brandingul semnifica, pentru majoritatea utilizatorilor termenului, procesul de innoire si cosmetizare a unui brand pre-existent. Intelesul real si mult mai profund al termenului se refera insa la un intreg set de masuri (de la schimbarea de strategie in exploatarea potentialului unui brand, la modiflcarea elementelor definitorii asociate brandului, care capata astfel o noua perceptie din partea publicului). In functie de nivelul la care se opereaza acest re-branding, superficial sau profund, el presupune un proces mai mult sau mai putin elaborat. In primul caz, vorbim, in general, de o schimbare a identitatii vizuale, o schimbare de logo, de nume, o noua campanie de promovare, in fine un stil vizual imbunatatit, care contribuie la re-pozitionarea in piata a respectivului brand.